Sunday 5 June 2011

Teko Bunga Ros 2

25. Teko Lama-Bunga Ros
Sumber: Cu (Rozita Ramli)
Tahun diperolehi: 2004/2005

Teko ni aku perolehi masa balik beraya di Ipoh. Arwah Cu yang beri. Dia tahu aku memang suka kumpul teko. Setiap hari, masa kemas rumah, dia keluarkan sebiji teko untuk bagi kepada aku. Aku ingat lagi dia kata, "Satu hari, satu teko Cu bagi Juli". Sebenarnya kata-kata tu mendalam dalam diri aku. Pada tahun2 sebelum aku kawin, aku ada satu perasaan yang tak berapa suka balik kampung (ntah la.. mungkin konflik dalam diri aku kot), padahal sebelum tahun2 tu, aku mmg balik Ipoh setiap kali cuti sekolah atau semester. Mungkin ada perasaan double standard, atau mungkin ..ntah la.. Anyway, teko yang arwah bagi sebenarnya sekarang ni boleh dikatakan sebagai PML (Pinggang Mangkuk Lama) yang harganya memang tinggi. Bila tengok kawan2 blog atau FB yang lain post gambar2 PML masing-masing and ada juga yang jual, teko jenis ni memang kaw2 mahalnya! Tapi aku tak der niat nak jual, sebab ni arwah Cu yang bagi aku.

No comments:

Post a Comment